Viestiupseeriyhdistys ry järjestää torstaina 20.5.2021 webinaarin teemana ”Vapaaehtoinen maanpuolustus kyberturvallisuuden kansallisessa kehittämisessä”.

Tilaisuudessa käsitellään valmisteilla olevaa kansallisen kyberturvallisuuden kehittämisohjelmaa ja vapaaehtoisen maanpuolustuskentän roolia tämän ohjelman toimeenpanossa.

Webinaarin alustajina ovat kyberturvallisuusjohtaja Rauli Paananen liikenne- ja viestintäministeriöstä, insinöörieversti Janne Jokinen Pääesikunnasta ja tutkimusjohtaja Mikko Hyppönen F-Securesta. Paneelikeskusteluun osallistuu alustajien lisäksi koulutusjohtaja Timo Mustaniemi Maanpuolustuskoulutus – MPK:sta.

Webinaari on tarkoitettu organisaatioiden tietoverkkojen toimintavarmuudesta, suunnittelusta, ja tietoturvallisuudesta kiinnostuneille.

Tilaisuus on osallistujille maksuton. Webinaariin osallistumisen perusteet lähetetään ilmoittautuneille sähköpostiin viimeistään päivää ennen tilaisuutta.

Webinaarin puheenjohtaja toimii Viestiupseeriyhdistyksen puheenjohtaja Juha Petäjäinen.

Ilmoittautumiset 10.5.2021 alla olevalla lomakkeella tai spostilla seminaari@viestiupseeriyhdistys.fi.

Lisätietoja antaa Harri Reini, puh. 040 514 2497 tai seminaari@viestiupseeriyhdistys.fi

Webinaarin ohjelma:

Torstai 20.5.2021

12.30 – 13.00 Yhteyksien muodostaminen ja testaus

13.00 – 13.10 Webinaarin avaus, VUY:n puheenjohtaja Juha Petäjäinen

13.10 – 13.40 ”Kehittämisohjelma kyberturvallisuuden kokonaistilan parantamiseksi”, Rauli Paananen, kyberturvallisuusjohtaja, Liikenne-ja viestintäministeriö.

13.40 – 14.10 ”Puolustusvoimat osana kansallista kyberturvallisuutta”, apulaisosastopäällikkö (kyber) Janne Jokinen, Johtamisjärjestelmäosasto, Pääesikunta

14.10 – 14.40 ”Näkökulmia kansalliseen kyberturvallisuuteen”, tutkimusjohtaja Mikko Hyppönen, F-Secure Oyj.

14.40 – 14.45 TAUKO, valmistautuminen paneeliin

14.45-15.30  Paneelin teema: ” Vapaaehtoisen maanpuolustuskentän rooli           yhteiskunnan digitaalisen turvallisuuden kehittämisessä

Paneelin osallistujat:
Rauli Paananen, Janne Jokinen, Mikko Hyppönen, Timo Mustaniemi