Uudenmaan Viestikillalla ja Helsingin Reserviupseerien Viestiosastolla on ilo toivottaa teidät tervetulleiksi viettämään kanssamme valtakunnallisia Viestimiespäiviä 21. -22. elokuuta 2021 Espoon Solvallaan. Tapahtumapaikkana on Solvallan urheiluopisto ja vieressä sijaitsevat Nuuksion kansallispuisto ja Suomen luontokeskus Haltia. Tapahtuman suojelijana on Pääesikunnan johtamisjärjestelmäpäällikkö, prikaatikenraali Jarmo Vähätiitto.

Järjestelyistä huolehtivat Uudenmaan Viestikilta, ja Helsingin Reserviupseerien Viestiosasto. Tapahtuma on yhteinen ja avoin kaikille toimijoille viesti- ja johtamisjärjestelmäalan vapaaehtoisessa ja ammatillisessa kentässä.

Viestimiespäivät alkavat lauantaina 21.8. ilmoittautumisella ja majoittumisella, jonka jälkeen seuraavat avajaiset ja Solvallan alueen esittely, jonka jälkeen nautitaan lounas ja pääsemme suoriutumaan perinteisen rastiratakilpailun vaihtelevista ja mielenkiintoisista tehtävistä. Leppoisan kisailun jälkeen maistuu sauna. Ilta kuluu vapautuneissa tunnelmissa illallisesta ja hyvästä seurasta nauttien. Sunnuntaina 22.8. tutustumme kiertoajelulla ja museo- sekä kohdekäynneillä Porkkalan vuokra-alueen historiaan.

Tervetuloa viestimiespäiville viettämään mukava kesäviikonloppu yhdessä vanhojen ja uusien tuttujen kanssa!

Järjestelytoimikunnan puolesta:
Uudenmaan Viestikilta Ry Puheenjohtaja Jouni Salmi

Aikataulu ja ohjeet:

1. Ohjelma

Perjantai 20.8.2021
Illan aikana pitkämatkalaisten saapuminen ja majoittuminen

Lauantai 21.8.2021
Klo 09:00 ilmoittautuminen ja majoittuminen
Klo 10:00 Avajaiset ja Pääesikunnan johtamisjärjestelmäpäällikön tervehdys
Klo 12:00 Lounas
Klo 13:00 Rastiratakilpailu maastossa
Klo 16:00 Sauna
Klo 19:00 Juhlapäivällinen
Klo 23:00 Hiljaisuus

Sunnuntai 22.8.2021
Klo 08:00 Herätys
Klo 09:00 Aamiainen
Klo 10:00 Kiertoajelu ja museokäynti Kirkkonummi – Siuntio – Inkoo
Klo 14:00 mennessä tapahtuma päättyy

2. Ennakkoilmoittautuminen

Viestimiespäivien osallistujilta vaaditaan ennakkoilmoittautuminen 30.7.2021 mennessä. Mainitkaa Ilmoittautumisen yhteydessä myös erityisruokavalion tarpeesta, mahdollisesta liikuntaesteestä tai -rajoitteesta sekä majoituksen
tarpeesta jo perjantaina 20.8.2021. Ilmoittautuminen on sitova. Ilmoittautumiset tehdään Liiton sihteerille sihteeri@viestikiltojenliitto.fi

3. Osallistumismaksu

Viestimiespäivien osallistumismaksu on 70,- € ja se maksetaan 30.7.2021
mennessä, jonka jälkeen ilmoittautuneille osallistumismaksu on 75,- €.
Osallistumismaksu maksetaan tilille Uudenmaan Viestikilta Ry FI24 5722 9020 1566 98
Lisätiedot -kenttään merkitään osallistujien nimet. Eräpäivä 30.7.2021.

Osallistumismaksu sisältää majoituksen, liinavaatteet, saunan, ruokailut,
kahvitarjoilut sekä ohjelman. Illanvieton alkoholijuomat eivät sisälly hintaan.
Mikäli viranomaisten COVID-19 -rajoituksia koskevat suositukset vast. estävät
tapahtuman järjestämisen, perutaan tapahtuma viimeistään 10 vuorokautta
aikaisemmin ja osallistumismaksut palautetaan maksun maksaneille.

4. Majoittuminen

Majoittuminen tapahtuu kahden hengen huoneissa (sis. liinavaatteet ja
pyyhkeet). Pitkämatkalaisilla on mahdollisuus majoittua illalla 20.8. alkaen.
Mainitkaa em. tarpeesta ennakkoilmoittautumisen yhteydessä.

5. Ruokailut

Osallistumismaksu sisältää lauantain 21.8. lounaan, iltapäiväkahvin ja illallisen sekä sunnuntain 22.8. aamiaisen ja kahvitarjoilun opastetun kiertoajelun yhteydessä. Osallistujia pyydetään ilmoittautumisen yhteydessä mainitsemaan erityisruokavalion tarpeesta.

6. Liikenneyhteydet

Solvallaan pääsee suoraan omalla autolla (Kts. kohta 8). Käyntiosoite on
Solvallan urheiluopisto, Nuuksiontie 82, 02820 Espoo. Teiltä E18 ja 110 on
järjestetty opastus Solvallaan. Solvallaan on myös linja-autoyhteys 245A
Espoon rautatieasemalta https://reittiopas.hsl.fi/reitti

7. Tiedustelut

Viestimiespäiviä koskeviin kyselyihin vastaavat:
1. Carl-Magnus Gripenwaldt, sihteeri@viestikiltojenliitto.fi
2. Pekka Kastemaa, 044-330 5000, pekka.kastemaa@pp.inet.fi

8. Kartat ja ajo-ohjeet

Kotkan, Kouvolan, Mikkelin, Lahden ja Tampereen suunnista tulevat ajavat tietä Kehä III (E18) länteen Espoon keskukseen ja edelleen tietä 110 länteen, josta on opastus Solvallaan.

Turun ja Porin suunnasta ajetaan tietä E18 Espoon Ämmäsuon liittymään, josta käännytään tielle 110 ja edelleen itään, josta on opastus Solvallaan.
Navigointilaitteita ja karttasovellusten reittihakuja varten asetetaan osoitteeksi Nuuksiontie 82, 02820 Espoo. Ohjeita tarkennetaan tarvittaessa ilmoittautumisen yhteydessä.