Kaakkois-Suomen Viestikilta ja Viestikiltojen liitto toivottavat teidät tervetulleiksi viettämään kanssamme valtakunnallisia Viestimiespäiviä 19.–20. elokuuta 2023 Saimaan rannalle Päämajakaupunkiin Mikkeliin. Lauantain tapahtumapaikkana on Riuttala Resort-leirikeskus ja sunnuntaina Mikkelin Vanha varuskunta-alue. Riuttalan osoite on Riuttalantie 12 Mikkeli (liitteenä ajo-ohje) ja Vanhan varuskunta-alueen ensimmäisenä kohteena on Jalkaväkimuseo osoite Jääkärinkatu 6 Mikkeli (liitteenä ajo-ohje). Tapahtumaa kunnioittaa läsnäolollaan PEJOJÄPÄÄL, prikaatikenraali Jarmo Vähätiitto.

Järjestelyistä vastaavat Kaakkois-Suomen Viestikilta ja Viestikiltojen liitto. Tapahtuma on yhteinen ja avoin kaikille toimijoille viesti- ja johtamisjärjestelmäalan vapaaehtoisessa ja ammatillisessa kentässä.

Viestimiespäivät alkavat lauantaina 19.8. ilmoittautumisella, tulokahvilla ja tapahtuman virallisilla avajaisilla. Tapahtumapaikkana on ihastuttavassa paikassa Saimaan rannalla sijaitseva Riuttala-Resort (https://paukkula.fi/palvelut/riuttala-resort/), jossa tutustumme Drone-maailmaan, kisailemme monipuolisessa herrashenkilö-kisassa, syömme nautittavat lounaat ja päivälliset ja saunomme, viettäen mukavan hetken sinisen Saimaan äärellä. Sunnuntaina 20.8. tutustumme opastetulla kierroksella Jalkaväkimuseon näyttelyyn (https://jalkavakimuseo.fi/) ja päivien päätteeksi syömme maittavan lounaan Vanhan varuskunta-alueen perinteikkäällä Upseerikerholla.

Tervetuloa viestimiespäiville viettämään mukava kesäinen viikonloppu vanhojen ja uusien tuttujen kanssa!

Järjestelytoimikunnan puolesta:
Kaakkois-Suomen Viestikilta ry
Puheenjohtaja Martti Susitaival
Varapuheenjohtaja Esko Pitkänen

Liite: Ajo-ohjeet tapahtumapaikoille

Lauantai 19.8.

10.00–11.00 Ilmoittautuminen, aamukahvi ja majoittuminen

11.00 Päivien avaus, puheenjohtajat

11.15 Esitelmä ajankohtaisesta aiheesta PEJOJÄPÄÄL, prikaatikenraali Jarmo Vähätiitto

12.00–13.00 Maanpuolustusjärjestöjen Drone hankkeen esittely ja kopterin lennätysnäytös

13.00–14.00 Lounas

14.00–16.00 Herrasmieskilpailu rasteilla (sis mm. Ekoaseammunta)

16.00–18.00 Sauna

18.00–19.00 Päivällinen

19.00-           Illanvietto ja palkintojen jako

Sunnuntai 20.08.

08.30–09.45 Aamupala

10.15–12.00 Jalkaväkimuseon opastuskierros

12.15–13.30 Lounas Upseerikerho

13.30 Päätös ja kotiuttaminen

Ennakkoilmoittautuminen

Viestimiespäivien osallistujilta vaaditaan ennakkoilmoittautumien 6.8.2023 mennessä. Mainitkaa ilmoittautumisen yhteydessä erityisruokavalion tarpeesta, mahdollisesta liikuntaesteestä tai -rajoitteesta. Ilmoittautuminen on sitova. Ilmoittautumiset tehdään Martti Susitaipaleelle sähköpostitse osoitteeseen martti.susitaival@gmail.com

Osallistumismaksu

Viestimiespäivien osallistumismaksu on 90 euroa ja se maksetaan 6.8.2023 mennessä Kaakkois-Suomen Viestikillalle, tilin nro FI16 5271 0420 3182 15.

Lisätiedot kenttään merkitään osallistujien nimet. Eräpäivä on 6.8.2023. Osallistumismaksu sisältää majoituksen, liinavaatteet, ruokailut, kahvit ja ohjelman.

Mainitkaa ennakkoilmoittautumisen yhteydessä, mikäli osallistujilla on museokortti tai oikeus eläkeläishintaiseen sisäänpääsymaksuun. Järjestäjä maksaa museoliput kootusti.

Majoittuminen

Majoittuminen tapahtuu pääosin kahden hengen huoneissa, joissa osassa on oma kylpyhuone. Laajennusvarana on kaksi huoneistoa omine keittiöineen. Osallistumismaksu sisältää majoituksen liinavaatteet ja pyyhkeet.

Ruokailut

Osallistumismaksu sisältää tulokahvin, lauantain lounaan ja päivällisen, sunnuntain aamupalan ja päätöslounaan.

Liikenneyhteydet

Riuttalaan ei ole julkista liikennettä tarjolla. Mikäli joku tule Mikkeliin julkisen liikenteen palveluilla, hän voi tilata killalta liikenneasemalta noudon tapahtumapaikalle killan puheenjohtajalta Martti Suistaipaleelta ilmoittautumisen yhteydessä.

Tiedustelut

Päiviä koskeviin kyselyihin vastaa Martti Susitaival, puh 040 018 37 75