VIESTIUPSEERIYHDISTYS RY järjestää seminaarin 13. – 14.2.2024

Seminaarissa käsitellään informaatioyhteiskunnan turvallisuusympäristössä tapahtuneita muutoksia ja arvioidaan niiden vaikutuksia muun muassa NATO-jäsenyyden kannalta.

Seminaari on tarkoitettu organisaatioiden tietoverkkojen resilienssistä, suunnittelusta, ratkaisuista ja tietoturvallisuudesta vastaaville.

Puhujiksi ovat alustavasti lupautuneet kenr evp, kansanedustaja Jarmo Lindberg Suomen NATO-integraatiosta eduskunnan työssä, tutkimusjohtaja Mikko Hyppönen tekoälyn turvallisuudesta (WithSecure), professori Marko Höyhtyä satelliittikommunikaatiosta (VTT), professori Jouko Vankka sotilasteknologian kehityksestä (MPKK) ja prikaatikenraali Jarmo Vähätiitto NATO-jäsenyyden mahdollisuuksista johtamisjärjestelmäalalla (PE).

13.2. iltapäivän tilaisuus on Digia Oyj:n isännöimänä Teknopolis Otaniemessä,  Tekniikantie 12, Innopoli 1 Espoo ja ilta- sekä 14.2. ohjelma risteilynä Helsinki – Tallinna – Helsinki m/s Victoria I:llä.

Seminaarin hinta 800,00 €, jäseniltä 650,00 €. Hinta sisältää seminaariohjelman, majoituksen yhden hengen hytissä, ohjelmaan merkityt ateriat ja kahvit. Viestiupseeriyhdistys laskuttaa seminaarin tammikuussa 2024.

Sitovat ilmoittautumiset 15.1.2024 mennessä alla olevalla lomakkeella. Paikkoja on rajoitetusti.

Oikeus muutoksiin pidätetään.

Lisätietoja antavat: Harri Reini, puh. 040 514 2497,  seminaari(at)viestiupseeriyhdistys.fi tai Jaakko Wallenius 050 525 0138,  jaakko.wallenius(at)elisa.fi

Seminaarin alustava ohjelma:

Tiistai 13.2.2024

Aloitus                       Digia Oyj
Teknopolis Otaniemi, Tekniikantie 12, Innopoli 1 Espoo

11.00–12.00                 Ilmoittautuminen ja tulokahvi
12.00–12.15                  Tervetuloa!  VUY:n puheenjohtaja Pertti Hyvärinen ja toimitusjohtaja Timo Levoranta Digia Oyj

1. Jakso: Suomen NATO-jäsenyyden vaikutuksia

12.15-12.45                  Turvallisuusympäristön muutos NATOn jäsenenä, prkenr                                        Sami Nurmi, PLM
12.50–13.20                Suomen NATO-integraatio eduskunnan työssä, kenr evp, kansanedustaja Jarmo Lindberg, Eduskunta
13.30–14.00                NATO-jäsenyyden mahdollisuudet  johtamisjärjestelmäalalla, prkenr Jarmo Vähätiitto, PE