Maanpuolustuksen Viestisäätiö sr

Maanpuolustuksen Viestisäätiön (MPVS) tarkoituksena on kehittää viesti-, tietotekniikka- ja tietoliikennealan maanpuolustusvalmiutta Suomessa tukemalla sitä edistäviä opintoja, tutkimus- ja julkaisutoimintaa sekä perinnetyötä.

Viestitoiminnan kehittämiseksi Maanpuolustuksen Viestisäätiö jakaa apurahoja sekä varttuneille tutkijoille että opiskelijoille. Rahoituksella on tarkoitus kannustaa maanpuolustuksen ja viestialan teknisen kehityksen tutkimusta ja seurantaa. Tärkeä tukimuoto on viestiaselajien oppilaitoksissa joukko-osastoissa parhaiten menestyneiden varusmiesten palkitseminen stipendeillä.

Säätiön merkittävä avustuskohde on myös viestiperinteiden vaaliminen, kuten Museo Militarian toiminnan tukeminen.

Puheenjohtaja: Eero Valkola, puh 0299 800, eero.valkola(at)mil.fi
Varapuheenjohtaja: Juha Petäjäinen, puh 050 520 1403, puheenjohtaja(at)viestiupseeriyhdistys.fi
Toiminnanjohtaja: Harri Reini, puh 040 514 2497, toiminnanjohtaja(at)viestiupseeriyhdistys.fi.

Maanpuolustuksen Viestisäätiö sr:n säännöt

Viestisäätiön Kannatusyhdistys ry

Vuonna 1952 perustetun Viestisäätiön Kannatusyhdistys ry:n toiminnan tarkoituksena on tukea Maanpuolustuksen viestisäätiötä.

Toimintansa ajan yhdistys on tuntuvasti avustanut Maanpuolustuksen viestisäätiötä sen sääntöjen mukaisen toiminnan edistämiseksi. Erityiskiitos taloudellisesta tuesta kuuluu Suomen sähkö-, elektroniikka- ja ICT-alan teollisuudelle ja palveluyrityksille sekä yksityishenkilöille.

Viestitoiminnan kehittämiseksi Maanpuolustuksen viestisäätiö jakaa apurahoja sekä tutkijoille että opiskelijoille. Rahoituksella on tarkoitus kannustaa maanpuolustuksen ja viestialan teknisen kehityksen tutkimusta ja seurantaa. Tärkeä tukimuoto on  myös viestiaselajien oppilaitoksissa parhaiten menestyneiden varusmiesten palkitseminen stipendeillä.

Säätiön merkittävä avustuskohde on viestiperinteiden vaaliminen, kuten Museo Militarian toiminnan tukeminen.

Toivomme Teidän tai yrityksenne arvostavan ja tukevan maanpuolustustahtoa ja teknistä kehitystä edistävää toimintaamme sekä viestimiesperinteiden vaalimista!

Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä täyttämällä jäsenhakemuksen tai lähettämällä vapaamuotoisen hakemuksen yhdistyksen sihteerille (kirsi.salo(at)teliacompany.com).

Kannatusmaksut 2021 ovat seuraavat:

yksityishenkilöt 16 €
aatteelliset yhdistykset 60 €